Vackra fotografier från Norrbottens Kurirens fotografer

God morgon alla! :-) Det har varit sol i Luleå och sol kommer vi att ha även under helgen. På Solgården (min butik i Strand Gallerian) är det alltid sol... hehe!

Intervjun med mig och filmen om mitt hus här inte publicerats på Kurirens hemsida än, men det kommer. Håll koll på denna länk: http://www.kuriren.nu/kuriren-tv/?tab=1&mp=4814219&autoplay=true

Men i helgbilagan till dagens tidning borde det finnas en artikel och några av följande bilder. Visst är Kurirens fotografer fantastiskt duktiga! Jag är so glad att få denna ära.

Gården



Hallen



Skafferiet som Peter har byggd



Allrum mot köket, alltrummet synns i spegeln

Vår fina Mora klocka tyst räknar minuterna i väntan på att två ska smaka från det lena röda vinet och berätta sina hemligheter till varandra. Två brinnande ljus, gamla fotografier, smidade nycklar, mina silverbjörnar på porslinsringar som ett vackert minne från barndomen... Det finns mycket historia och många drömmar i denna hus...







Köket




Köksbordet dukat till Påsk



Vardagsrummet.
Dett fins mer att se i den, men tyvärr kunde inte allt rymas i bilder, men det finns i filmen.



Allrum i på vindan. Kristalkrona från min mormor.



Från allrum på vindan till Jennifers flickrum.



Vårt sovrum




Jag bjuder alla på en fantatsiskt god fruktkaka som är väldigt nyttig också - ovanligt lite socker och smör, ingen mjölk eller grädde. Lätt och snabbt att göra. Det är omöjligt att misslyckas. Här kommer receptet:

Ingredienser:
25gr margarin
½dl strösocker
4 ägg
2 tsk bakpulver
1 medelstor morot, finriven
100gr mjuka torkade aprikoser, hackade
3dl russin
2½dl vetemjöl
TILL JUL - saffran

Varm ugnen 150 grader. Rör margarin och socker krämigt. Tillsätt äggen, ett i taget och rör kraftigt mellan varje. Vänd ner vetemjölet blandat med bakpulvret. Blanda till sist morötter och frukt. Allt kan också blandas i matberedaren. Häll smeten i formen och grädda kakan i nedre delen av ugnen tills den är genomgräddad och här fin färg, drygt 1 timme. Stjälp upp kakan och låt den kallna på galler.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej

Såg i morgontidningen ditt hem.

Såååå mysigt du har dé!!!!!

En dröm:)

Krammizar fr Sussie

2009-04-25 @ 13:12:50
Postat av: Anonym

2009-04-25 @ 18:41:58
Postat av: Sandra

Jättefint, finns ju jättemånga som har oerhört vackra hem, men varför vill man lägga ut de i tidningen för?

2009-04-25 @ 18:46:07
Postat av: Camilla

Hej på er! Vilket fint hem ni har! Peter har det verkligen i sig, men utan din kreativitet skulle det inte vara fulländat. Det såg vi ju redan på B-näset. Ha det gott och hoppas vi snart har vägarna förbi /kram Camilla

2009-04-25 @ 19:19:52
URL: http://camillashjartan.webs.com
Postat av: Fotofix

Hoppas du har haft en härlig lördag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-25 @ 19:23:03
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Carina - Antnäs

Jättefint repotage i tidnigen i lördags...

jag har ju oxå vart me´med mina Sindy dockor det var kul...

Carina

2009-04-26 @ 10:57:58
URL: http://sindy-antnas.blogspot.com
Postat av: Åsa

Så fantastiskt vackert hem ni har !!!

Man finner inte ord ! Underbart !

Så spännande att se det på Tisdag, längtar...

Jag tror det är min mamma som gjort din spis i sovrummet, kan det stämma ??

Må så gott !

Kram Åsa

2009-04-26 @ 13:48:41
URL: http://etthusfylltavdrommar.blogspot.com
Postat av: Anonym

bla bla

2009-04-26 @ 20:37:41
Postat av: Jocke

Hej

Allt ser ju toppen ut, håller på att renovera själv och blev intresserad av erat ljusa golv, vad är det för märke,inköpt var, typ av golv?

// J

2009-04-28 @ 11:07:55
Postat av: peter

Tack.

kommer ej ihåg vad det var för märke men köpte det på ångsågen det var något nytt dom fått in och det är målad ek.500-600kr kvm

2009-04-28 @ 12:54:35
Postat av: signe

Hej! Så vackert du har! Såg bilderna via lyckliga gatan! Kul att du har blogg! Ska kika vidare här hos dig nu! :)

2009-04-29 @ 11:10:57
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: signe

Blev det nåt nyss då jag skrev tro..

2009-04-29 @ 11:13:07
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Annelie

Hej & jösses vilket fint hem ni har & allt ser ut som att komma från en saga på 1800-talet =)

Jag undrar vart du har köpt din vackra klänning du har på dig? Mvh Annelie

2009-04-29 @ 21:35:49
Postat av: Maggan

Hejsan!

Helt underbart hem, och ett jättefint reportage.

Ps Jag vill ha allt.

Sedan undrar jag samma som ovanstående, var har du köpt din vackra klänning?

Mvh Maggan ser tacksamt emot ditt svar.

2009-04-29 @ 22:03:06
Postat av: Stella

Klänningarna finns på Solgården i Strand Gallerian. 499 kr, finns i flera färger.

2009-05-01 @ 10:35:06
Postat av: Petra

Hej äntligen har jag nu kikat in din blogg. Så fint ni har fått det, precis sån gammaldags stil som jag också gillar. Vi har inte varit i Lule på ett tag men nästa gång så kommer vi förbi. Jag lovar!!!! pussar och kramar till er alla härifrån Hakkas

2009-05-03 @ 19:03:38
Postat av: Linnéa

Hej vilket fint hus!

Du jobbar på solgården i Luleå va? Jag undrar ifall ni säljer kontaktlinser där? :)

2009-10-19 @ 14:25:16
URL: http://rubin.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Hejsan!

Jag har en liten fråga till er som jag inte riktigt viste vart jag skulle ställa den. Men är de så att man måste ha med en förälder om man är under 18 år och ska pierca sig? Eller går de bra om man har en förälders underskrift om förälderna inte har tillgång till att följa?

2009-10-29 @ 11:56:45
Postat av: louise

Jag undrar samma sak som den anonyma ovan,

Jag vill jättegärna pierca näsan, men min mamma låter mig inte. Måste man ha förälders tillstånd ?

2010-04-02 @ 11:56:49
URL: http://louisepsson.blogg.se/
Postat av: angelique

hur mycket kostar löshåren som ni har? skulle bli jätte tacksam för svar!

2010-05-23 @ 17:21:02
Postat av: Marina

ni har så sjukt fint hus . hälsa jennifer också från mig hare bra :D <3

2010-10-01 @ 16:05:52
Postat av: Maria

oj, va fint. vilket jobb du/ni måste lagt ner! imponerande :)

2010-10-18 @ 11:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0