Köp Norrbottens Kuriren på lördag!

Hej alla!
Vi har kommit tillbaka från London med otroligt fina och tuffa T-shirt, massor med snygga och roliga tryck, och vi har fått löshår - alla möjliga färger och modeller. Snart kommer foton av dem på vår mode blog i myspace (kolla i länkarna), men även här. Vi har även fått näsringar i silver och nästa vecka kommer ännu mer kläder. Senaste modet från London finns på Solgården!

Det är vår i norr trots att det fortfarande finns gott om snö i Luleå-trakten, men solen skiner på Vackerbacken i Gäddvik… Jag tittar ut genom fönstret och ser hästarna och skogen - det genuina lugnet av det lantliga livet.





Jag hör hur fåglarna sjunger sagolika kärlekssånger i början på våren och lyssnar på den knastrande brasan i kakelugnen. Men det är ingen saga, eller jo – det är min egen saga och mitt eget hem, så verkligt som det bara kan bli. Snart smälter isen, så man även kan se sjön… vattnet som speglar solljuset, så länge väntat av oss.



Då kan man sitta i ljuvliga trädgården och blunda med ögonen under solskenet under de ljusa kvällarna, för natten är inte mörk här på sommaren och det uppskattas högt. Man måste ta till vara på ljuset och värmen under korta sommaren för att orka med den långa kalla och mörka vintern. Men vintern är mysig trots att den är för lång här i Norrbotten. Det är alltid snö, nog att köra skoter och åka skidor. Man kan göra eld och grilla korv på glöden, koka kaffe eller thé.



Jag bjuder in hela Norrbotten, ja t.o.m hela Sverige på besök i mitt vackra hem på landet. På lördag kan ni nämligen gå in på www.kuriren.nu (jag lägger ut en länk på bloggen, och lite bilder) för att se en kort intervju med mig och en kort film om mitt hus, där ni bjuds in i alla rum av den mysiga Norrbottensgård som jag och Peter har renoverat med så mycket kärlek. Meningen med reportaget var att det skulle komma till påsk, så vi hade dukat till påsk med handmålade ägg, små buketter av björkris och ett väldigt religiöst tema då vi anser att Påsken inte bara är en rolig tid för godis och påskkärringar, men även en vacker kristen tradition. Köp gärna Norrbottens Kuriren på lördag med hemmabilagan där det finns fantastiska foton och en artikel om familjen Vikströms hem. Fotona är väldigt proffsigt gjorda, så de ger en helt annan bild av gården, som man bara kan se på ett riktigt besök.


Det blir jättespännande att titta i morgontidningen på lördag!

P.S. Fotona är tagan från nätet och inte mina egna.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej! Spännande med hemma hos repotage. Jag måste absolut köpa tidningen /kram Camilla

2009-04-23 @ 14:53:12
Postat av: Jenny Holmgren Myrdahl

Hej.

Men oj så fint ni hade! Gammaldags och romantiskt! Så fint!

Hälsningar Jenny

2010-03-26 @ 12:46:37
URL: http://www.myrdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0